Alcatraz Golden Gate Bridge

31 juli 2017 - San Carlos, California, Verenigde Staten

vandaag ging de wekker al om 545. Pff heel vroeg maar om 845 vertrekken we met de boot naar Alcatraz. We hebben ons laten vertellen dat het heel druk is naar SF dus op tijd weg gaan. Na alle moeite die we hebben gedaan om de kaartjes te bemachtigen willen we de boot niet missen. Gelukkig zit het verkeer mee, geen file! Ook een parkeerplek vinden we met gemak.  We wandelen naar pier 33 waar de boot en  een helehoop mensen al staan te wachten. De oversteek gaat snel met 15 min ben je er. Het weer is mistig dusheel veel kunnen we niet zien. Alcatraz is indrukwekkend, we zien eerst een film en horen ook over de bezetting door de indianen waar Alcatraz ook de sporen nog van mee draagt.   Daarna gaan we met een aufiotour  door de gevangenis. We beleven de verhalen krijgen kippenvel en koude rillingen. Wow wat een historie!! Terug lopend naar de boot komen we nog Maureen tegen mijn oude huisgenoot uit Haarlem! Wat een toeval, ze zijn niets veranderd!! Na Alcatraz op naar de Holden Gate. Helaas blijft de bewolkingg hangen dus we zien hem niet in vole lengte en hoogte. Maar mooi is ie en herkenbaar van alle foto's en kaarten die we er al van gezien hebben. We lopen een stuk op de brug, super druk overigens en bekijken het uitzicht na de brug terug naar hotel. Alle mannen naar het zwembad zn ik pak op Mn gemakje de koffers in   Vakantie is ten einde. Wat hebben we veel gezien en beleefd. Wat hebben we genoten. Maar ook fijn Pm weer terug naar huis te gaan!!

1. Jetty:
    1 augustus 2017
    Wat fijn dat we weer mee konden genieten met jullie avonturen! Een goede Terug vlucht