Yosemite dag 14,

25 juli 2017 - Midpines, Verenigde Staten

We rijden vanochtend mooi op tijd weg uit Mammoth Lakes. Niemand vindt het erg dit appartement te verlaten. We verheugen ons op de mooie rit via de Tioga Pass naar Yosemite Bug Resort. Vooral Tristan kijkt erg uit naar de tent. We zijn nog maar met de Tioga pas op wanneer we in een file terecht komen. We kijken het eerst een aan, lopen een stukje langs de weg om te informeren wat er aan de hand is. Blijkt dat het zo druk is dat je op de pass alleen maar stapvoets kan rijden. We besluiten om te keren en een andere route te nemen. Weliswaar een route die er veel langer is maar we kunnen tenminste doorrijden. Ipv de beoogde 2 uur moeten we nu ruim 4.5 uur rijden . Maakt niet uit we rijden en de route is prachtig!! We kijken onze ogen uit!!  Komen nog Collega's van Renate tegen die op oefening zijn. Renaat speciaal voor jou een foto gemaakt haha. Bij Mariposa veranderd de route. Dit gebied is geteisterd door bosbranden, alles is zwart geblakerd, we ruiken de brandlucht en zien brandweerwagens rijden, blus helikopters vliegen en overal zien we het nog smeulen en roken. Hoe bizar is dit. Het lijkt alsof we door een spooklandschap rijden. Na ruim een uur door het verbrande landschap komen we aan bij onze camping wat gelukkig net niet in de brandhaarden ligt. We melden ons en worden verwezen naar onze tent. Prima tent, er staan 4 bedden in en een fan meer hebben we niet nodig. Er is een gezamelijke keuken, gezamelijk sanitair en een cafe waar het eten heerlijk schijnt te zijn.

De temperatuur is zalig ruim 30 graden. We gaan lekker eten en er is geen woord van gelogen. Voor het eerst tijdens onze reis heerlijk biologisch eten. We krijgen groentes (jajaja) en gos helemaal geen vet eten. Super! Nu snappen we alle enthousiaste verhalen. Na het eten gaan de jongens tafeltennissen en tafelvoetballen terwijl wij genieten van een (eindelijk) betaalbaar wijntje,